Selecteer een pagina

Vorige week organiseerde een collega van mij, ik noem hem voor het gemak even Jan, een feest. Last minute bleken er nauwelijks kaarten verkocht te zijn. ‘Aan de marketing heeft het niet gelegen hoor’ vertelde hij mij.

Ik zei niets. Hij vervolgde en legde de stappen uit die hij had genomen. Er was een budget besteed van duizenden euro’s. En toch waren er nauwelijks kaarten verkocht. Het lag aan de dag, de maand, het weer, de mensen die nu even geen geld hadden. Kortom; Het lag aan alles behalve aan de marketing. En ik kan hem zijn mening niet kwalijk nemen. Er is voor een ondernemer nauwelijks een grotere pijn te bedenken van falen. En dus vertellen we onszelf als ondernemer allerlei verhalen om die pijn voor onszelf te verzachten.

Ik deel het bovenstaande niet met je om je te vertellen dat ik deze fout nooit heb gemaakt. Ik kom je juist om je te vertellen dat ook ik deze fout heel vaak heb gemaakt en soms nog!

Er is een gezegde: Mensen doen meer om pijn te vermijden dan om plezier te krijgen. Heb je nog niet genoeg pijn ervaren? Dan maak je geheid nogmaals dezelfde fout nog een keer en nog een keer totdat….

Waarom vertel ik je dit?

Omdat heel veel ondernemers zoals Jan dezelfde fout maken. Ze zijn 99% van hun tijd aan het werk in hun bedrijf en niet aan hun bedrijf. En dus hebben ze geen tijd om ingewikkelde marketingcursussen te volgen of om een nieuwe marketingstrategie te ontwikkelen.

Twee weken geleden vertelde een andere collega mij; ‘Het volgen van marketingtrainingen heeft totaal geen zin. Over een paar maanden zijn alle algoritmes weer veranderd en moet ik weer op een nieuwe training’. En dat is inderdaad een manier om er naar te kijken.

Algoritmen zijn bepaalde vooraf ingestelde formules die plaatsvinden op de achtergrond van bijvoorbeeld een platform als Facebook waarmee wordt bepaald welke personen je bericht of advertentie wel of niet te zien krijgen.

Wat deze ondernemers niet beseffen is dat het niet de algoritmes zijn die veranderen maar de wereld zelf! En dit is precies de fout die heel veel ondernemers maken! Het geheim van de nieuwe marketing zit ‘m niet in het gegeven dat de algoritmes veranderen. Het geheim is dat de algoritmes het resultaat zijn van die veranderde wereld! Niet de oorzaak!

En dus is het belangrijk dat je gaat begrijpen hoe jij met deze veranderde marketingwereld, die zich inmiddels voor een groot deel online afspeelt, gaat communiceren.

Het goede nieuws is dat de mogelijkheden anno 2018 onvoorstelbaar groot zijn. Had je vroeger nog een IT’ er nodig om je website te maken en bij te werken, met open source systemen zoals wordpress bouw je met een beetje moeite in een dag je eigen website. Zoek je een mooi design? Dan kan je online binnen een paar uur een goede ontwerper vinden in Cuba of India die voor een fractie van het bedrag dat je in Nederland betaalt, de klus voor je klaart. Webshops, e-mailsystemen, enquetetools…. alles wat je maar zoekt is in een handomdraai online te vinden.

En weet je niet hoe iets werkt? Zoek het op YouTube en voilá: alle kennis in een handomdraai voorradig!

Nog niet eerder in de geschiedenis was het zo makkelijk een bedrijfje uit het niets op te zetten met slechts een laptop en een mobiele telefoon.

Wat je wel nodig hebt is een goede strategie!

En strategieën ontstaan niet door IN je bedrijf maar door AAN je bedrijf te werken.

En heb je daar hulp of tips bij nodig? Dan heb ik iets heel interessants voor je.

  • Sta jij op het punt je eigen bedrijf te starten of ben je op zoek naar inspiratie om je bestaande business een boost te geven?
  • Vind je het leuk om een volledig kijkje in de keuken van Salsaventura te krijgen en te zien hoe wij het doen?
  • Vind je het interessant te weten welke tools we gebruiken waarmee we al 15 jaar de grootste dansschool van Nederland zijn?
  • Wil je weten hoe we erin slagen om met een officeteam van slechts 3 personen duizenden cursisten per jaar te ontvangen, feesten te organiseren, dansopleidingen uit te verkopen en nu ook online actief zijn met salsaventura.tv?

Op zondag 4 maart deel ik gedurende een hele dag ALLES wat je maar wil weten over de business strategieën van Salsaventura.

Tijdens deze Dance Business Bootcamp leer je:

  1. De Small Business Blueprint. Een concreet stappenplan voor iedere ZZP’er en Eenmanszaak of VOF.
  2. Hoe je cijfers toepast om je korte en lange termijn strategieën te bepalen.
  3. Hoe je jouw omzet verhoogt en tegelijkertijd meer vrije tijd creëert.
  4. Welke investeringen je buiten je bedrijf moet plegen om financieel onafhankelijk te worden.
  5. Welke bedrijfsvormen voor jou het meest interessant zijn.
  6. Krachtige onderhandelingstools die je heel veel geld kunnen besparen en opleveren.
  7. Nieuwe Online Marketingstrategieën die nu werken.
  8. Hoe je e-mailadressen verzamelt en hoe je e-mailmarketing effectief kan inzetten om je product/dienst te verkopen.

AANBIEDING: T/M 28 FEBUARI 50% KORTING!

Download hieronder de informatie voor de Dance Business Bootcamp

X